lørdag 13. juni 2009

Ideutvikling og inspirasjon, del 2

Veska skal være lik den jeg laget på kurs jeg gikk på i slutten av mai-09. Jeg trenger øvelse og en repetisjon. Her har jeg klippet ut noen av mønsterelementene fra det ene stoffet som skal bli dekor på veska.



Jeg har funnet tre sider i boka som jeg skal bruke som inspirasjon.


Bilder på sidene er blitt skannet inn og kopierer ut i ”riktig” størrelse, deretter overføres dette til tekstil med Rammelim.
Nå er arbeidet i gang. Her har jeg trykket skrift, som er en ide fra forsiden på boka. At skriften ikke er lik spiller ingen rolle. På andre siden har jeg tatt ideen fra den "blå" siden (se over) og laget stoff med hjerter. Disse skal applikeres på.

Lommen (se bilde under) er under arbeid. Tekstilfigurern skal være på venstre side over skriften. Jeg har fått erfare at ikke alle printere er like gode på farger. Her ble mye av trykkfargen borte under selve prosessen. Utrykket blir litt ”blekt”. Det er bare bra, det betyr nye læringsmuligheter: )



3 kommentarer:

  1. Takk for besøket og for gratulasjon!
    Alltid hyggelig med nye bekjentskaper!
    For en kreativ dame du er. Jeg blir nesten flau av å ha vist frem handlenettet min tidligere i dag :o( Jeg har så mange ideer som ligger på vent for tiden, men jeg må bare gjøre ferdig ett dobbelt heklet sengeteppe til 1. august, så jeg får styre mine kreative lyster til jeg er ferdig med det....
    Men jeg tror jeg trenger et kurs hos deg vdr. det å trykke på stoff? Det ser jo så kjempelekkert ut!
    Jeg kommer tilbake til deg, og du er allerede tillagt mine favoritter, og til uka må jeg ta meg tid til å oppdatere blogglista mi også, så da skal du garantert dit!
    God helg videre.
    Hilsen Kari

    SvarSlett
  2. Heiog takk for besøk på bloggen min! Du virkelig imponerer med de flotte arbeidene dine! Veldig glad for at du har begynt å blogge, så kan jeg se alt det fine du lager :) Mange spennende linker med inspirerende nettsider du har lagt ut også!
    Kommer snart tilbake :)

    SvarSlett
  3. Dette er virkelig inspirerende, her er det bare som å spasere inn i eventyret,Marianne B

    SvarSlett