søndag 19. juli 2009

Trykk med RUST på tekstil. Del 2

Stoffet er overflatebehandlet med ulike teknikker. Det er brukt trykk med rammer, organza er lagt over og sydd med store tråklesting, og litt metallfolie.

Jeg har også brukt applikasjonsvliseline på nøklene og overført dem på stoffet med organza. Deretter sydd med sorte sting rundt med symaskin. (se bildet under). Delene er blitt klippet opp. Det skal bli en oppbevaringseske

Fremgangsmåte med trykk av rust: Stoffet blir dynket med 32% eddik. Deretter legges det over de rustne tingene jeg ønsker å bruke. Alt dekkes med plast og ligger til dagen etter. Eddikken skylles, og overflødig farge forsvinner.




6 kommentarer:

  1. å dine arbeider, teknikkene dine er til å dåne over Gitte:) spennende og relativt "enkelt". eddik er jo billig å handle og delene som er rustet er jo.......:)
    spennende å se oppbevaringsesken ferdig.
    skal du ha nøkler i den?

    SvarSlett
  2. Så utrolig spennende teknikker du jobber med. At rust blir til noe så fint, hedde jeg aldri trodd :o)

    Hilsen fra Kari Anne

    SvarSlett
  3. Så intressant å følge med på det du gjør. Du er kreativ og flink. ;-)

    SvarSlett
  4. SÅ flott dette blir! Skal bli spennende å se esken ferdig :)

    SvarSlett
  5. Tack för kommentaren på min blogg - alltid roligt att hitta till nya bloggare!

    Har tittat runt lite här inne, och oj så mycket fint och inspirerande du har skapat!
    Gillar verkligen detta när du har blandat tekniker, kommer absolut att titta in här fler gånger! :-)

    SvarSlett
  6. Dette ble tøft!!
    Sender deg en mail, for jeg må ha en boks med rammelim! :o)

    SvarSlett