onsdag 9. september 2009

Sirkel-skjerf

Ideer kommer nesten av seg selv. Etter å ha holdt på med armbåndet fikk jeg en nye ide. Jeg syntes det er hyggelig å sitte og strikke og vil bruke ideen med de sorte sirklene fra armbåndet til å lage et skjerf.






Jeg har kjøpt inn sort garn og strikker kvadrater i ulike størrelser. Deretter "toves" disse i vaskemaskin, og klippes rundt (se eksempel på bildet nederst til høyre). Sirklene skal jeg sy sammen til et skjerf som dekorere etterhvert.
Bilder blir lagt ut med en gang det er ferdig: )

For et par uker siden begynte jeg og strikke. Jeg fikk jo en ny ide!
Det var denne logoen jeg var så inspirert av. Logoen som jeg fikk av min venninne hvor jeg ble utfordret på å lage armbånd. Logoen er på bilde nr. 2 (se nedenfor). Ideen denne gangen var å lage et skjerf. På bildet under vises skjerfet i sin helhet.



Det hele begynte med at jeg hadde lyst å strikke. Jeg laget kvadrater i ulike størrelser (like mange som på logoen). Da alle delene var ferdige gikk de rett i vaskemaskinen og deretter klippet opp i sirkler i ulike størrelser.
På bildet under legges sirklene omtrent slik som sirklene på logoen.



Tekstiler i samme kvalitet, men ulike farger blir klippet opp og limt på med applikasjonsvliseline. Deretter syes de fast med sikk sakk søm.





Sirklene er krevende å sy på de tykke tovede strikke-sirklene. Resultatet blir noen steder litt ujevnt,....de skal derfor dekoreres med et eller annet. Det blir de neste dagenens prosjekt.
Skjerfet funger utmerket. Sirklene rundt halsen vil varme godt når det blir kaldt.





17 kommentarer:

  1. Det skjerfet var rett og slett drit lekkert!
    Pardon my french..

    SvarSlett
  2. Det var veldig lekkert! Nå ble jeg litt inspirert til å gjøre noe lignende...
    Og noe helt annet - jobber du på Sogn vdg? Enten har du skrevet noe om Sogn, eller så er det bare noe jeg har kokt sammen i eget hode.

    SvarSlett
  3. Ai ai ai, det var jo bittelitt lekkert i den ene enden;o))))) (Olsensk for veldig fint)
    Lurer på hvor lenge den logoen kommer til å briljere inni hode ditt;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  4. Jeg må le. Jeg kunne nok å jobbet med denne logoen i et helt år. Jeg har mange flere ideer oppe i hodet.
    Jeg tror de skal bli liggende. Det er så mye annet spennende å jobbe med. )

    SvarSlett
  5. Dette skjerfet var "bærre lækkert"!!
    Jeg ler også - tenk at en liten logo fra meg skulle resultere i SÅ mye fint! Jeg må bare si at dagen er ikke den samme uten.....bloggen din!!

    SvarSlett
  6. Heisann, og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg.
    Ønsker deg en vakker dag.
    Hilsen Helen

    SvarSlett
  7. Knallkult!!! Her har jeg ikke vært før, men jammen er jeg glad jeg fant deg, for her var det så mye kreativitet....og det var en god start på dagen;)! Kreativ dag til deg!
    Smil fra Torunn

    SvarSlett
  8. Er så deppa for bilen må repareres for masse penger... Så jeg trengte litt trøst...da fungerte det veldig fint med å gå inn på bloggen din å se hva du holder på med. Jeg slutter ikke å bli innponert over hva som innspirerer deg og hva du får til!!!! Er fortsatt i lykkerus etter helgens kurs...Elisabeth

    SvarSlett
  9. Hallo,
    dette var kult Gitte:)
    Jeg bobler selv og blir inspirert,men nå må det nok andre oppgaver til først!

    SvarSlett
  10. Eg er så imponert over iderikdommen og kreativiteten din! Her er det masse fint!

    SvarSlett
  11. Det var en god ide! Skikkelig kult skjerf. Jeg får litt "finsk design"-følelse, kanskje pga de geometriske formene og de enkle fargene :-)

    SvarSlett
  12. Gøy å se på alle dine kreative ideer og spennende teknikker:)

    SvarSlett
  13. Tuuusen takk for kommentar;)
    og så fint sjal,
    høres ut som er så bra kurst du har vært på, spennede.
    lyst å fortelle mer ? bruker man stoff trykk ramme ?
    hmm. ble nyskjerrig jeg
    ha en fin fredag.

    SvarSlett
  14. Tusen takk for hyggelig kommentar;)
    Det skjerfet du har laga var berre heilt fantastisk nydeleg;)
    Du får ha ein fin tirsdag vidare;)

    SvarSlett