torsdag 13. august 2009

Armbånd med mynter

Her er logoen jeg skulle la meg inspirere av til armbånd. Sirklene blir tema for videre arbeid.






Resultatet skal bli to armbånd i linstoff. På det ene armbåndet trykkes skrift, som er en ide tatt fra logoen. Deretter blir det applikerer sorte sirkler som skal dekoreres med perler. På det andre armbåndet er sirklene blitt til mynter som er overført til tekstil med rammelim.



Myntene er limt på med applikasjonsvliseline, og deretter sydd fast med organza over. Det blir fint, med en effekt som gir myntene et inntrykk av å være "blanke". Det er tråklet rundt myntene. Jeg ønsker å bruke myntenes form, for så og klippe rundt.




Det dukker opp en ny ide mens jeg holder på, og det er å ha noen mynter hengene ned, et eller annet sted.


Her er ferdig resultat. Jeg var litt i tvil om det skulle syes og klippes "rundt" formene på myntene. Jeg angrer ikke: )



Jeg lager alltid litt ekstra med trykk når jeg først er i gang. Det var flere mynter til overs, og disse ble brukt ved lukningen, sydd med plast rundt. De vil henge ned når armbåndet sitter på håndleddet.


Lukningen er enkel med borrelås. Enkelt og smart!




Her kan du se ferdig resultat av det andre armbåndet: Armbånd med sirkler


7 kommentarer:

  1. Sååååå fint Gitte!!! Nå MÅ du ha et sykurs for oss studentene:)

    SvarSlett
  2. Hei! koselig du stakk innom bloggen min;) Vanvittig mye stilig og utrolig mye kreativt du jobber med!! Så gøy å se!!!Trykking er jo et spennende arbeidsfelt. Jeg har holdt på med litt linoliumstrykk tidligere, men nå går det mest i søm om dagen. Men jeg har utstyret klart til den dagen jeg trenger litt variasjon i kreativiteten igjen:)
    God helg:)

    SvarSlett
  3. Så stilig! Beundrer folk som har så mange gode ideer og stor tålmodighet. Mye flott i bloggen din!

    SvarSlett
  4. Jeg må nok en gang bøye meg i støvet!! Du fikk jammen mye ut av utfordringen min. Dette var så fint. Du bare ER kreativ.

    SvarSlett
  5. SÅ utrolig flink du er!!!!! Kjempestilig!

    SvarSlett
  6. Så stilig! Moro med noe man aldri har sett før! :)

    SvarSlett