søndag 18. oktober 2009

Klyp meg!

Etter tur til Barcelona tidligere i sommer fant vi disse søte små klypene. Jeg måtte bare ha dem, ...og jeg så med en gang en ide som kunne gjennomføres.





Aller først måtte jeg finne et stoff som egnet seg. Det måtte være noe med trykk av små motiver. På Stoff og Stil i Drammen fant jeg noe som kunne brukes i fleece-stoff.





Her er det satt på applikasjonsvliseline, som strykes med fløyelsrist under. Dette gjøres for at ikke fleece-stoffet skal bli flatt. Deretter klippes alle blomstene og jordbærene ut, som er klare for videre applikasjon på fargerike stoffer.



Dette var en hyggelig aktivitet. Jeg har sittet og kost meg om kveldene med å dekorere blomstene og jordbærene. Det ble kjøpt inn klyper i transparent rød, orange og hvit.






Her vises dekoren med perler og plast. Dette ble gjort før de ble limt på klypene med pistollim





For noen år siden kjøpte jeg inn en rull med cellofanpapir. Alt som blir gitt bort i gaver blir pakket inn med dette. Isteden for bånd vil den nye lukningen bli en klype med blomst eller jordbær.





2 kommentarer:

  1. Hei.Så fine klyper.Ikke rart du hville ha dem.Så søt blomstene og jorbærene skal bli kjekt å se va du lager av dem.Ha en riktig fin Mandag.Bodil

    SvarSlett
  2. Dette blir spennende å følge med på!
    Fredrikke :o)

    SvarSlett