lørdag 19. september 2009

Metallfolie

Nå begynner arbeidet å ta form. Bildet er fra et blad med Nemi, som er overført med rammelim. For å gjøre noe morsomt er bildet blitt litt "forskyvet".

Det er mange måter å bruke metallfolie på. For eksempel: trykkrammer, sjablonger, pensel, eller andre ting. På dette bildet vil jeg vise ulike teknikker som er tatt i bruk. På det øverste bildet har jeg brukt silketrykkrammer med skrift. Det er vanskelig å få frem effekten av sølv på bildene, derfor tar jeg bildene i ulike vinkler.


Her er det tatt i bruk bokstavsjablonger (tergmeg) som har et lag med organza over og sydd grove sting rundt. Her skal det tas på metallfolie. På den røde kjolen har jeg brukt en nål og "prikket" på rammelim og lagt folie over. Det samme er gjort på halskjedet til hun i blå kjole.

Jeg holder på å lage en bruksanvisning, trinn for trinn hvordan dette skal gjøres: ) Jeg legger ut når det er ferdig.



5 kommentarer:

  1. Det ser så gøy ut. Hadde det vært her ville jeg begynnt på kurs i rammelim. ;-)

    SvarSlett
  2. Så stilig...;o)
    Gleder meg til kurs jeg (har jeg nevnt det før tro?) ;o))))
    Ha en flott helg;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    Stilig! Dette ser artig og spennende ut å prøve :-)

    Ha en fin lørdag :-)

    SvarSlett
  4. ..hei du Gitte!!!...nå holder jeg på å gi opp hele rammelimet...det løsner og tekstilen under kommer fram når jeg skal ta det av etter at det har ligget i bløtt....stryker jeg for kort tid??..jeg tar 5 min som du sa...og har noe hardt under....hva tror du er feil?
    har du erfaring med å bruke foto istedet for utklipp...jeg printet foto ut på papir og brukte rammelim..men det fikk så annerleses farger enn utgangspunktet....ja ja...ha ei god helg..litt dessillusjonert i dag..etter at det egentlig skulle bli 4 linputer med rammelim....

    SvarSlett
  5. Hei,
    kjempe hyggelig at du kom innom i går på markedsdagen!! :o)
    Liker dette prosjektet ditt!!

    SvarSlett